Selamat datang ke blog ini

Sunday, June 12, 2011

para wanita sekalian

ramai yang memakai tudung tetapi adakah tudung yang dipakai lulus dari segi syariat ataupun memakai tudung sekadar memenuhi syarat. Allah swt tidak pernah bertujuan untuk menyusahkan manusia. tetapi manusialah yang akan menghadapi kesukaran jika mereka tidak mengikut peraturan yang telah ditunjukkan oleh Allah di dalam al-Quran.

"Dan katakanlah kepada wanita-wanita yang beriman:Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan jangan menampakkan perhiasannya, kecuali yang biasa nampak padanya, dan hendaklan mereka MENUTUP KAIN TUDUNG KE DADANYA.."ayat al-Quran surah an-nur: 31





WANITA zaman pasca moden ini, pakaian dan cara berpakaian sebahagian wanita sekarang gagal mencapai matlamat menutup aurat seperti dituntut Islam. Pakaian mereka hanya berjaya menutup kulit badan, tetapi masih tetap mempamerkan kecantikan dan keistimewaan bentuk serta susuk hingga boleh dikatakan, sama ada mereka berpakaian atau tidak, sama saja.

Ketara sekali mereka yang berkenaan khususnya wanita yang mengakui Muslimat, tetapi sukar dikategorikan sebagai Mukminat, terlalu ingin memperagakan kecantikan diri atau keistimewaan sifat fizikal kewanitaan mereka.
Mereka berpakaian untuk menambahkan kecantikan, bukan untuk menutup aurat. Di samping itu, mereka bersolek dan menggayakan diri sehingga dapat menarik para lelaki ketika berada di luar rumah.

Pakaian mereka tidak berfungsi sebagai penutup aurat lagi, bukan untuk melindungi kecantikan daripada pandangan lelaki bukan mahram, sebaliknya mendedahkan habis-habisan. Sedangkan amalan itu ditegah.

hai para wanita, kamu sekalian cukup mudah untuk masuk ke syurga Allah dan lagi mudah untuk masuk ke neraka Allah..

No comments:

Post a Comment