Selamat datang ke blog ini

Tuesday, August 11, 2009

Ujian Allah

Hmm…sering penulis merenung kenapa la susah sangat org nak dengar cakap kita?? Maybe jalan dakwah yang penulis amalkan salah kot..tapi x kan lah hari2 cakap pn x dengar jugak… begitulah hari2 perasaan penulis nie.. hari2 kena peringatkan pasal sembahyang,maksiat dan sebagainya tapi sahabat2 penulis buat endah x endah jer.. beratnya jalan dakwah yang engkau berikan pd ku YaAllah!!! Mungkin mereka x tahu bertapa seksa nye azab engkau YaAllah.YaAllah aku bermohon berikanlah hidayah serta kesedaran kpd sahabt2 ku YaAllah supaya mereka tahu bertapa pentingnya mencari keredhaan mu YaAllah..penulis selalu muhasabah diri penulis pada setiap malam dan mncari jalan penyelesaian bagaimana untuk mengubah sahabat2 penulis nie…mungkin mereka x pernah rasa azab Allah lagi sebab 2 lah mereka suka2 jer buat maksiat tapi bila mereka pernah kena.. penulis rasa sembahyang lewt 1 saat pn dah rasa lewt..masyaAllah hebatnya azab Allah. teringat penulis akan ayat al-quran yang bermaksud
“Sesungguhnya orang2 yang ingkar tephadap ayat2 kami kelak akan kami masukkan kedalam neraka..setiap kali kulit mereka hangus lalu kami akan digantikan dengan kulit baru supaya mereka benar2 merasakan azab.sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana”..
Penulis rasa mereka faham akan islam tapi x praktikkan dalam kehidupan seharian..Itula masalah yang dihadapi oleh masyarakat islam zaman sekarang..penulis bukannya menujukan bende ini kepada sesiapa pun tetapi diri penulis ini sendiri..sedih penulis bila memikirkan nasib2 kita semua di akhirat kelak..YaAllah aku hina di hadapanMu ,aku selalu melakukan maksiat YaAllah tapi YaAllah aku mohon YaAllah berilkanlah hidayah kpd ku agar di kuatkan iman yang lemah ini…penulis ingin menasihati diri penulis sendiri supaya tidak terleka dengan godaan dunia nie..sesungguhnya orang yang menasihati orang perlu melihat dirinya sendiri dahulu supaya tidak berlakunya fitnah.

No comments:

Post a Comment